گزارش از پروژه اعمار سربند،کانال و دیواراستنادی قریه باکورزایی مرکز قلات ولایت زابل


5 years ago

گزارش از پروژه اعمار سربند،کانال و دیواراستنادی قریه باکورزایی مرکز قلات ولایت زابل

گزارش از پروژه اعمار سربند،کانال و دیواراستنادی قریه باکورزایی مرکز قلات ولایت زابل:

نام پروژه اعمار سربند،کانال و دیوار استنادی  که در مرکز ولایت زابل  قریه باکورزایی موقعیت دارد که به تاریخ 30/2/1396 آغاز   و به تاریخ 30/10/1396 خورشیدی تکمیل وبه بهره برداری سپرده شده است.

همچنان قیمت مجموعی قرارداد آن (207,142.07) دالر امریکایی که معادل آن (13,878,519) افغانی میشود  از کمک های برنامه های انکشافی با تاثیرات بلند اجتماعی کشور هندوستان پرداخت شده است.

مستفید شوندگان مستقیم این پروژه (1132) نفر بود وغیر مستقیم (936) خانواده که بشتر دراین مناطق کوچی می باشند  و از این پروژ ه استقاده خوب می کنند.

این پروژه از یک سو مانع آب دریا شده که جلو تخریب زمین ها و خانه های مسکونی گرفته  و از سوی دیگر در قسمت آب رسانی به زمین های زراعتی و باغ ها بسیار سودمند واقع شده است.

باشنده گان قریه باکورزایی از تطبیقِ همچون پروژه ها حمایت کرده  و اظهار خورسندی می کنند و از کمک های کشور دوست هندوستان نیز قدردانی می نمایند .

 تطبیقِ پروژه های انکشافی باتأثیرات بلند اجتماعی در این مناطق بسیار سودمند و ارزشمند واقع شده  و تاثیرات مثبت خویش را در زندگی مردم منطقه بوجود آورده است  باشنده گان این منا طق بیشتر از این در عرصه های مختلف نیازمند و سزاوارِ همچون پروژه ها اند تا باشد زندگی مُرفع داشته باشند بدین ملحوظ مردم شریف این منطقه  خواهان تداوم تطبیق پروژه گوناگون اند.

قابل یاد آوری است که اداره ی تطبیق کننده این پروژه وزارت انرژی و آب می باشد.